MIFID II: CAL QUE EL BANC ACLAREIXI MOLTS DUBTES I VALORI ELS CONEIXEMENTS JA ADQUIRITS PER ALS EMPLEATS

MIFID II: CAL QUE EL BANC ACLAREIXI MOLTS DUBTES I VALORI ELS CONEIXEMENTS  JA ADQUIRITS PER ALS EMPLEATS

MIFID II: CAL QUE EL BANC ACLAREIXI MOLTS DUBTES I VALORI ELS CONEIXEMENTS JA ADQUIRITS PER ALS EMPLEATS

El dia 27 de juny la CNMV va publicar la Guia Tècnica per a l’avaluació de coneixements i competències del personal que informa i assessora. Des del SEC volem fer diverses consideracions:

1- Són les entitats a través dels seus òrgans d’administració o comissions creades a tal efecte, qui han d’establir la responsabilitat del personal de manera que existeixi una distinció clara en la descripció de les funcions destinades a la informació i les destinades a l’assessorament.

En aquest sentit el SEC pensa que el Banc ha d’informar clarament a cada empleat fins on arriba la seva responsabilitat i quins són els coneixements exactes que li cal tenir per fer la seva feina.

2- També han de determinar la política relativa a la qualificació del personal rellevant: formació reglada mínima, qualificació i experiència, nombre d’hores de formació adequades segons la complexitat del servei....

La Guia Tècnica diu que publicarà una llista de títols o certificats d’entitats especialitzades emesos per universitats públiques o privades o per entitats certificadores. Es considerarà que el personal que disposi d’alguna de les titulacions, compta amb la qualificació adequada per a la prestació de serveis que la pròpia llista indiqui en cada cas. . Amb això pot haver-hi empleats que ja tinguin acreditada la qualificació necessària per fer tasques d’assessorament /informació.

Des del SEC demanem que tots els empleats que ja tenen els coneixements per haver-los adquirit per altres vies o bé l’experiència suficient, s’estalviïn el procés de formació a través de EFPA. De fet, molts dels empleats només per experiència ja tenen acreditada aquesta formació necessària.

3- Les entitats també poden determinar que la formació vagi a compte de la pròpia Àrea Interna de Formació.

Des del SEC defensem que la Formació sigui interna, dissenyada pel Banc, que sigui progressiva, i no comporti una invasió a la vida personal de l’empleat.

4- D’altra banda les entitats financeres poden considerar adequats d’altres títols o certificats diferents dels inclosos a la llista publicada per la CNMV. En aquest cas la Unitat de Compliment Normatiu del Banc haurà de comprovar que aquestes titulacions compleixen amb els criteris i característiques desenvolupats per la Guia tècnica.

Des del SEC demanem al Banc que valori si les diverses titulacions i coneixements adquirits per als empleats (inclús mb formació interna) poden ser suficients per avalar que l’empleat té els coneixements exigits per a la seva funció.

5- El Banc haurà de posar a disposició del personal rellevant el temps i recursos suficients per poder adquirir i mantenir els coneixements .

El SEC va fer una sèrie de propostes adreçades a demanar compensacions en temps per la formació (dijous tarda), exonerar algun col·lectiu de la formació , 3 convocatòries d’exàmens per a tothom... (veure circular dia 01/06/2017).

Malgrat que la Guia Tècnica determina que un empleat sense la qualificació o l’experiència adequada pot prestar serveis durant 4 anys sota supervisió, la normativa és aplicable a partir de l’1 de gener. Per tant, és absolutament necessari que el Banc defineixi criteris, valori els coneixements i experiència dels empleats i valori les propostes de formació interna i compensacions.

 

Leave a Reply



*

Close