Com ja és sabut, el nostre sector, considerat servei essencial en aquesta crisi, s'ha hagut d'adaptar en un temps rècord a noves formes de prestació de servei, per garantir la salut dels treballadors i treballadores i evitar la propagació de la COVID-19 que ha provocat aquesta pandèmia a nivell mundial. I BBVA per poder donar servei a la clientela, ha actuat àgilment davant aquesta situació amb mesures com el teletreball.
Molts companys i companyes des de casa seva han estat fent accions comercials, gravant operacions, atenent trucades de clients, amb la triple pressió provocada per la inquietud i la por, per l’exercida pels clients preocupats per les seves inversions o la seva liquiditat i, finalment, per tenir tota la família confinada just al costat del nou lloc de treball. I no obstant això ho han aconseguit. S'han comportat com herois i heroïnes tant les persones que han teletreballat com les que han estat en torns presencials, i tots dos sistemes combinats han funcionat perfectament pel Banc.
Ara estem entrant en la fase de reincorporació gradual i reobertura d'oficines, en la qual el Banc està actuant de forma totalment improvisada, sense donar informació amb l’anticipació suficient i sense un criteri clar. I el que és més greu, això es fa com si no passés res, com si visquéssim encara en el dia 12 de març, quan cada persona tenia la seva vida laboral i personal adaptada a una normalitat que ara no existeix.
La Representació Legal dels Treballadors hem instat reiteradament al Banc a buscar solucions per a totes aquelles situacions personals, que impedeixen prestar servei de forma presencial a diversos col·lectius de companys i companyes. Entre les casuístiques, sens dubte, el tancament dels centres escolars fins al pròxim curs, és una de les més importants i greus.
Hem reclamat al Banc solucions, però es desentén del problema. L’única alternativa que queda són suspensions de contractes sense remunerar o reduccions de jornada al 100%, que no són bones per a cap de les parts. I no ho són, perquè perjudiquen econòmicament al treballador/a i organitzativament a l'empresa, que deixa de comptar amb aquest actiu. On encaixa que l'única sortida sigui que la persona no hi sigui, ni d'una manera ni d'altra? BBVA, com a part de la societat en la qual vivim, té el deure de ser sensible amb la situació.
Per tot l'anterior, exigim a BBVA que valori la tasca de tota aquesta plantilla que ho ha donat tot -i ho continua donant- per a la nostra entitat. No només amb paraules boniques, sinó amb fets. És ara quan la plantilla necessita que el Banc doni suport a una veritable conciliació.
Leave a Reply