EL BANC POSA ALS GAC’S EN UNA SITUACIÓ LÍMIT

EL BANC POSA ALS GAC’S EN UNA SITUACIÓ LÍMIT

EL BANC POSA ALS GAC’S EN UNA SITUACIÓ LÍMIT

Els canvis que el Banc està fent del seu model comercial, des del nostre punt de vista són totalment erràtics i ho pagarem car.  

El darrer despropòsit és el canvi en la funció dels GAC’s, no tant pel fet que se’ls demani que venguin, cosa que ja feien traspassant als comercials totes les oportunitats de negoci, sinó pel fet  que el que se’ls demana va en direcció contrària al model de digitalització que està imposant el Banc: si els GAC’s han d’obrir comptes, es carreguen la digitalització de l’oficina. Això provoca una col·lisió entre interessos dels companys d’una mateixa oficina.

A banda d’això, la incorporació de tasques comercials a aquest col·lectiu s’ha fet sense tenir en compte la seva realitat i conduint-los a una situació límit que els pot conduir a problemes laborals i de salut. Alguns aspectes reprovables sobre el model són:

  1. Es posen objectius comercials de manera genèrica, sense tenir en compte la tipologia d’oficina (hi ha oficines on els GAC’s no respiren en tot el matí només amb la tasca de caixa i preparar caixers).
  2. S’implanten objectius comercials en PBV, incrementant les funcions i les responsabilitats dels GAC’s, però NO s’incrementa el Bono Target.
  3. Es comunica que es faci el CAFI quan la figura no ho requereix i, per tant, no es compensen els dies de permís ni tenen punts extres de PBV.
  4. Caldria fer una formació de la tipologia de productes que SÍ que poden vendre  i com es fa la contractació.
  5. Es marquen 7.500 punts d’objectiu, que s’han d’assolir amb la venda de productes que en molts casos no es coneixen prou, i productes que aporten ínfims punts com obertura de comptes (20 punts) . Cal dir que a la formació inicial es va dir que serien 50 punts per cada 1.000 € de saldo (primer canvi només començar la partida) .  I alerta: sols a clients no carteritzats o a no clients, que si no,  no compta!
  6. El temps que es triga per donar d'alta un client o per fer qualsevol altra contractació des de finestreta, atenent a peu dret i amb la mirada vigilant de tota la cua que espera, pot comportar elevats riscos d’incompliment de RBA  i un fort impacte negatiu en Qualitat. Un nou xoc d’objectius: qualitat versus contractació.
  7. Obrir un compte o fer una targeta de dèbit, va en contra de l’objectiu de digitalització de l'oficina. Per tant, en molts casos els GAC’s reben instruccions perquè facin la feina més feixuga de donar d'alta els clients, però es demana que contractin el compte o targeta per l’ APP (objectiu digitalització) i per tant, com que el GAC no és l’usuari captador, no li compta cap punt per PBV.
  8. Es pot produir un conflicte d’interessos que va en contra de la idea d’equip: el GAC és el primer contacte amb els no clients i, per tant, es pot percebre com un rival a l’hora de contractar. Però al mateix temps, si un gestor es carteritza un client abans d'acabar el mes, o abans que arribi la nòmina, la feina feta pel GAC ja no compta a la seva PBV!

Tot plegat un cúmul de despropòsits i objectius contraposats.

En definitiva. Alguna ment pensant d’un despatx de la Ciudad BBVA, ha dissenyat el Pla Detecta sense tenir en compte ni el negoci ni els propis valors de BBVA  “somos un solo equipo y el cliente es lo primero”. Quin serà el proper experiment?? Quantes vegades la plantilla haurà de fer de conillet d’índies per justificar la feina d’algú??  

Leave a Reply



*

Close

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies