L’ESTAFA DE LA PRODUCTIVITAT: PROU MOBBING!!!

L’ESTAFA DE LA PRODUCTIVITAT: PROU MOBBING!!!

L’ESTAFA DE LA PRODUCTIVITAT: PROU MOBBING!!!

El sistema de productivitat de vendes resulta un verdader frau per al propi Banc i per a la plantilla, s’ha convertit en un instrument per exercir pressió, per deixar en evidència uns companys respecte d’altres i per posar a la gent a un pool de baix rendiment que més que un lloc on créixer professionalment,  acaba sent una daga al coll de la persona treballadora.

  • El sistema funciona per tercils, les persones treballadores queden ubicades en un o altre tercil en funció de les vendes realitzades per la resta de companys i companyes (tots competeixen amb tots) per tant sempre hi haurà un terç que estarà en vermell, SEMPRE. I per tant SEMPRE hi haurà un terç a qui pressionar. Somos un solo equipo?? 
  • Les vendes es comptabilitzen per unitat i no per volum, per tant el que és important és fer gran quantitat de vendes, encara que siguin fraccionades (enlloc de fer un sol fons d’inversió , ho reparteixo en diversos fons i així compten més vendes) , o enganyant al sistema (en lloc de fer aportacions periòdiques, faig aportacions esporàdiques manuals). El cliente es lo primero?
  • Amb aquest sistema pot haver-hi i hi ha alguna persona treballadora amb un volum de vendes elevat que quedi ubicada al darrer tercil de productivitat pel nombre de vendes  i això comporti que se l’incorpori al pool de baix rendiment quan els beneficis de la seva venda sobrepassen de llarg les moltes petites vendes que ha pogut realitzar una altra persona. Pensamos en grande?
  • Aquest sistema va totalment a banda de la PBV, per tant persones amb un acompliment de la PBV, es poden trobar ubicades en el darrer tercil de productivitat en vermell.
  • El sistema no corregeix la productivitat quan una persona està de vacances , de baixa, quan una persona treballadora ha de fer substitucions a caixa, o quan en una oficina hi treballa només una persona . Tothom entra en la cursa, independentment de les seves condicions.
  • La tasca del CBC i inclús del DZ en aquesta partida és fer la trucada de torn a la persona treballadora per demanar explicacions, introduir-li la por al cos i generar un estat d’estrès i malestar innecessari ja que les dades ja les coneix el propi afectat o afectada.
  • Les persones que estan al pool de baix rendiment han de dur a terme un pla d’acció, eufemísticament anomenat pla d’”engagement” (compromís amb l’Entitat) que només es limita a marcar objectius individuals i fer-ne un seguiment. Això si, sovint sota l’amenaça que si no ho aconsegueixes el Banc et farà una proposta de desvinculació amb l’empresa, situant a la persona en un estat de pànic que pot generar mil problemes addicionals.

Resulta vergonyós que el Banc actuï d’aquesta manera: les persones vinculades a l’entitat volem treballar, fer negoci per al Banc perquè en formem part i és qui ens paga el salari, però aquesta pressió, aquesta vexació , aquest mobbing, és inacceptable. En tot cas les persones afectades que tinguin clar que una proposta de sortida no és un acomiadament, és voluntària i per tant s’ha de dir NO.

Estem a la vostra disposició per qualsevol aclariment i si estàs afectat per aquest tema et pots posar en contacte amb nosaltres per valorar com cal actuar.

Leave a Reply



*

Close

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies