Ahir va haver-hi la primera reunió sobre aquest tema des que es va aprovar al Reial Decret que obligava al registre de la jornada per part de les empreses i que calia fer efectiu el dia 13 de maig.
Què diu el Banc sobre el registre?
que l'endarreriment de l’aplicació respon a la complexitat del la seva posada en marxa, com a conseqüència de la gran varietat d'horaris i casuístiques que hi ha al Banc (fins a 35 jornades de treball diferents) ;
- el Banc proposa un sistema per a tot el grup i això també complica el seu disseny ;
- s'avançarà en la negociació a nivell de BBVA però sempre supeditats al que es faci a nivell de Conveni;
- el Banc proposa una solució tecnològica aplicable a totes les plataformes (ordinador, tablet i mòbil). Es tracta d'una solució dissenyada a mida per al Banc;
- serà una eina que es combinarà amb l'actual registre de vacances i llicències però no amb el registre de connexió a les diferents eines de treball.
Com funcionarà?
- serà una eina "autodeclarativa": el treballador registra quan comença i acaba la jornada i el sistema calcula el temps de treball efectiu;
- quedarà registrat l'horari legal de cada treballador perquè en tingui coneixement;
- només es consideraran hores extraordinàries aquelles autoritzades pels responsables. Si no, es considerarà que el treballador les fa voluntàriament;
- la plantilla podrà accedir en tot moment al seu registre horari;
- les compensacions seran preferentment en temps de descans;
- caldrà negociar el que es considera temps de treball efectiu ( pauses, formació, viatges de feina...).
Calendari de reunions
S'han previst 2 reunions més durant el mes de juliol ( 18 i 23.). A la propera reunió es tractarà sobre el concepte "temps de treball efectiu " i la consideració de les pauses de treball .
També ens han comunicat que fins al setembre no podran fer una "demo" de l'eina de registre horari.
Què pensa el SEC d’aquesta proposta?
- Des del punt de vista del SEC , amb aquest sistema la responsabilitat del control efectiu recau totalment sobre la persona treballadora, la qual cosa eximeix l'empresa de la seva responsabilitat sobre el control de la jornada.
- Entenem que el sistema de registre no hauria de funcionar al marge de l’ús que es fa de les eines de treball, sinó que hauria d'estar-hi lligat ( connexió i desconnexió digital).
- EL sistema que el SEC defensa va lligat al control des dels dispositius de treball i a la desconnexió digital.
- Cap eina de treball hauria d'estar activa fins que el treballador/a és registri i comenci a computar el temps de treball.
- Aquesta activació només hauria de ser possible dins el marc horari de cada persona. Per tant, l'equip electrònic s'hauria de desconnectar segons l'horari establert per a cada col·lectiu sempre amb una forquilla de 15 min.
- En cas de voler ampliar l'horari, hauria de ser sol·licitant una autorització i rebent una clau a la sol·licitud concreta.
- Els temps de reunions, visites a clients, desplaçaments de feina, formació...han de ser considerats com a temps de treball efectiu.
- Tots els temps d'excés sobre l'horari s'haurien de registrar en un procés accessible per al treballador/a per a la seva administració (acumulació i compensació).
- Tota la plantilla ha de poder accedir de manera immediata i diària a aquesta informació.
- La representació sindical també ha de tenir accés a les dades del registre de jornada de la plantilla així com de la informació dels centres de treball que mantinguin el sistema de seguretat (alarma) més enllà de l'horari previst
- És necessari treballar en un canvi cultural i fer un pla de formació específic per conscienciar a la plantilla i sobretot als càrrecs intermedis de la importància del registre horari per acabar amb els increments de jornada i facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar.
- La compensació hauria de ser en temps o diners, a opció del treballador
Us mantindrem informats
Leave a Reply